ده نکته کاربردی به دخترخانم‌های جویای همسر

 

یافتن همسری مناسب و مطلوب، هم برای دختر خانم‌ها و هم برای آقا پسرها، نه تنها یک خواسته‌ی جدی و دغدغه‌ی ذهنی است، بلکه حتی به یک معضل جدی که اغلب لاینحل نیز به نظر می‌رسد مبدل شده است. که البته روی سخن ما در این مختصر با دختر خانم‌ها است که نقش اصلی در «جذب» را ایفا می‌کنند و امید است در آینده نیز نکاتی برای آقاپسرها بیان کنیم.
تا کنون توصیه‌های متفاوت و نکات مهمی در امر ازدواج مطرح شده است که اغلب آنها و به ویژه هر آن چه در اسلام بیان شده کاملاً صحیح، درست و مؤثر است. مثل این که حتماً با کفو «همتا» ازدواج کنید، مهریه‌ را سنگین نگیرید، پای بند چشم و هم چشمی نباشید و ...، اما این مقوله به نکات دیگری که با توجه به «آفت شناسی ازدواج در عصر و جامعه‌ی ما» از سوی کارشناس محترم، جناب نکته‌گو، یعنی بنده‌ی حقیر به دست آمده اشاره دارد.

در بیان این نکات توصیه‌ای، از اطاله‌ی کلام و توضیحات خودداری و پرهیز می‌کنم، چرا که به وضوح مشهود و مفهوم همگان است. پس اینک خوب دقت کنید:

1- اولین نکته به دستورالعمل پیشگیری از ابتلاء به انواع صفات، اخلاق و رفتارهای موقعیت کش یا به تعبیر دیگر «خواستگار کش» در عصر و جامعه‌ی ما اختصاص دارد. در یک جمله «اگر نمی‌توانید از فیلم و سریال ایرانی الگو نگیرید، اصلاً به تماشای آنها ننشینید». چرا که آن چه به تصویر می‌کشند و القاء می‌کنند، فقط با اوهام ذهن، شرایط خانوادگی و اهداف خودشان منطبق است و هیچ تناسبی با فرهنگ و جامعه‌ی ما ندارد.

2- سعی نکنید با انواع آرایش و پوشیدن لباس‌های نیمه، مانند مانتوهای نازک، تنگ و کوتاهی که همه‌ی هیکل شما را در یک نگاه قابل رؤیت (دید زدن) می‌کند، خود را زیبا و جذاب نشان دهید. چرا که ذات مردانه چنین است که اگر خودش مردی مؤمن، باوقار، با حیاء و با غیرت باشد، از شما و رفتارتان متنفر می‌شود و اگر خودش اهل ... باشد نیز، در عین کام‌گیری رایگان و لذت سهل، شما را دختری «جلف»، «خلاف» و قابل دسترس می‌داند و نه قابل ازدواج.

3- به هیچ وجه در میهمانی‌های مختلط، پارتی‌ها، تورهای متداول و ...، به دنبال خواستگاری مطلوب که بتواند همسر ایده‌آل شما باشد نگردید. و با رفتارهایی چون: گرم گرفتن، خندیدن، خودمانی بودن، دست و روبوسی با نامحرم، خدایی نکرده رقصیدن و ...، سعی نکنید خود را مهربان و خون‌گرم، اجتماعی، با نشاط، مدرن و ... نشان دهید، چون پسرهایی که در این مراسم شرکت می‌کنند، به هیچ یک از دختران شرکت کننده، به چشم یک دختر خوب و همسر ایده‌آل نگاه نمی‌کنند، بلکه شما را طعمه‌ای راحت الوصول فرض می‌کنند که اطوارهایی را جهت انجام تشریفات و مقدمات صید شدن انجام می‌دهد.

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 19 / 2 / 1398برچسب:, - 1:22 بعد از ظهر

دسته بندی : <-PostCategory->

فقط همین کلمه رو تونستم بگم....

"زیباست"

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 17 / 2 / 1398برچسب:, - 2:13 بعد از ظهر

سلام

دسته بندی : <-PostCategory->

 

ثروت ایمان هر مسلمان قرآن کریم هست

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 17 / 2 / 1398برچسب:, - 2:5 بعد از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

 ارزش هر انسان ؛ نـه به جنس .. نـه به قـــَــد .. بلکه به اندازه ی همـت و مهربانی ِ اوست

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 14 / 2 / 1398برچسب:, - 1:43 قبل از ظهر

 محسن مخملباف قبل انقلاب و بعد انقلاب

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 14 / 2 / 1398برچسب:, - 1:35 قبل از ظهر

 عشق، حق مسلم ماست!(درِ گوشی با آقایان)

اگر از سر کار برگردید و خانه نامرتب باشد، اخمهایتان در هم می رود و همسرتان را سرزنش می کنید؟ اگر یک روز غذا آماده نباشد و خدای نکرده کمی گرسنگی بکشید، عشق از یادتان می رود و زمین و زمان را به هم می ریزید؟ کارهای خانه را مختص خانمها می دانید و از وقتی به منزل می رسید، جلوی تلویزیون لم می دهید و کانال عوض می کنید؟ ابراز محبت و دوست داشتن را نسبت به پدر، مادر، خواهر و برادر و فرزند و خلاصه همه، بلدید ولی به زنتان که می رسید «مرد» هستید و مردها هم از این لوس بازیها خوششان نمی آید؟ اولین عطسه را که می کنید دوست دارید زنتان همه چیز را رها کند و نازتان را بکشد ولی وقتی او مریض شود، باید قوی باشد؟ مطلب زیر به شما کمک می کند تا اصلاح شوید!

جاده دوطرفه
اولین چیزی که در شروع مطلب باید گفت، این است که اساسا هر حقی که افراد دارند، در پی یک تکلیف است. یعنی هر حقی، یک تکلیف به گردن صاحب حق می آورد. این یک اصل کاملا منطقی است که با عدالت هم سازگاری دارد. خلاصه اینکه حق، یک جاده ی دوطرفه است.
امام علی (علیه السلام) این حقیقت را اینطور بیان کرده اند: 
«کسی را حقی نیست جز اینکه بر او نیز حقی است و بر او حقی نیست جز آنکه او را حقی بر گردن دیگری است و تنها کسی که حقی دارد ولی حقی بر او نیست، خداوند سبحان می باشد.» (1)
پس این را کاملا از ذهنتان خارج کنید که شما تنها کسی هستید که حقوق و امتیازاتی دارید.


به من عشق بده

«عشق»! چیزی که شاید خیلی ها به آن به عنوان یک وظیفه نگاه نکنند. یک حقیقت فانتزی که برایشان فقط در فیلمها و رمانها یا اوج اوجش در اوایل آشنایی مفهوم دارد، اما در عمل هرگز. متأسفانه، آنقدر عرف سنتی ما با قواعد اسلام اشتباه گرفته شده است که گاهی سنتها برتر از دینمان هستند. نمونه اش همین عشق. در سنت ما، مردها موجوداتی هستند که برای اثبات قدرتشان، فقط باید خشن باشند و محکم و به اصطلاح خودشان «مرد»! آنها گریه نمی کنند، با کودکان سرو کله نمی زنند، به زنانشان محبت نمی کنند، فقط در دلشان دیگران را دوست دارند و خلاصه هر کاری که مرد بودن آنها را، البته در عرف، به خطر بیندازد، انجام نمی دهند. غافل از اینکه در اسلام، معیار دقیقا برعکس است.

مهروزی به عنوان اولین وظیفه ی مشترک زوجین، مهمترین نقش را در زندگی بازی می کند. در زندگی مشترک، عشق ورزیدن به زن، آنقدر مهم است که پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) می فرمایند:
«برادرم جبرئیل به من خبر می داد و همواره سفارش زنان را می نمود؛ تا جایی که گمان کردم برای شوهر جایز نیست به زنش اف بگوید... شما زنان را به عنوان امانت الهی گرفته اید.» (2)

خودتان قضاوت کنید! با امانت الهی چگونه باید رفتار کرد؟



اصالت لذت

مشکلی که این روزها باعث جدایی برخی زوجها می شود و متأسفانه آمارش هم کم نیست، خودخواهی در لذت بردن است. برخلاف تصور عام، اسلام دین لذت بردن است. دینی که لذت بردن از راه حلال را نه تنها نهی نمی کند، بلکه ترغیب هم می کند. مسئله ای که در اسلام، برای یک زوج بسیار اهمیت دارد، همین بحث لذت است. چند درصد ما می دانیم که حق زن در لذت بردن برابر با حق مرد است؟ چقدر شنیده ایم که همانطور که زن باید خودش را برای همسرش آراسته کند، مرد هم همین وظیفه را دارد؟ 
«از امام رضا (علیه السلام) پرسیدند آیا خضاب کرده اید؟
فرمودند آری، با حنا و وسمه. آیا نمی دانی آراسته کردن خود، اجر و ثواب دارد؟ بی گمان همسرت دوست دارد تو را آراسته ببیند، چنانکه تو دوست داری او را آراسته ببینی.» (3)

چقدر خوب بود که این موارد هم در مباحث درسی ما وجود داشت. 
شاید خواندن این سخن از پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) برایتان جالب باشد: 
«سه چیز در زمره ی ستم است: ... از جمله رابطه ی جنسی مرد با همسرش قبل از معاشقه.» (4)

ظرفها با من، لباسها با تو!

یک مسئله ی جالب در مورد امور خانه، این است که در اسلام، این قضیه صراحتا نه وظیفه ی زن است، نه مرد. اما از آنجا که تأمین نیازها به عهده مرد است، به نظر اگر زنی نخواهد کارهای خانه را انجام دهد (چون وظیفه ندارد)، مرد باید ترتیب انجام آن را بدهد. اما چیزی که مدنظر ماست، وظیفه نیست، همکاری است.
زندگی حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) نمونه ی خوبی برای ماست. پیامبر (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند:
«از من بشنو و من جز آنچه پروردگارم مرا به آن امر فرموده نمی گویم. هیچ مردی به همسرش کمک نمی کند مگر در ازای هر تار موی بدنش برایش عبادت یک سال باشد...» (5)
همکاری در کارهای منزل، بهترین راه برای انجام آن و نزدیک شدن بیشتر اعضای خانواده است.


رئیس لایق!

اینکه در اسلام، مرد رئیس خانواده تعیین شده است، حقیقت دارد. اما همین رئیس و مدیر، در مقابل وظایف زیادی باید انجام دهد: 
«زن شما، لعبت و دلبر است. هر کس لعبتی به دست آورد، نباید آن را ضایع کند.» (6) 
می دانید ضایع نکردن یعنی چه؟ یک اصل مدیریتی هست که می گوید: عملکرد تمام سازمان، انعکاس عملکرد مدیر است. چقدر از بازدهی خانواده ی خود به عنوان یک مدیر راضی هستید؟


زندگی تعویض
برخی جلوه های محبت به همسر، آنقدر رعایت نشده که حتی از یاد زنان هم رفته است. زنان و مادرانی که به خاطر همین خلاهای به ظاهر جزئی، روز به روز سردتر می شوند و طبیعی است که برای فرزندانشان، هیچ گرمایی نداشته باشند تا آنها را آماده ی ساختن زندگی آینده شان کند. باید این خانه ی از پای بست ویران را دوباره ساخت. یک «جمله ی دوستت دارم که هرگز از یاد نخواهد رفت» (7)، می تواند شروع یک معجزه باشد. بیایید تعریف مردانگی را عوض کنیم.

«هرقدر ایمان مردی زیادتر باشد، محبتش نسبت به زنان بیشتر می شود.» (8)

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

پی نوشت:
1.نهج البلاغه، خطبه 216.
2.مستدرک، ج2، ص551.
3.مکارم الاخلاق، ص80؛ بحارالانوار، ج 76، ص 102.
4.وسائل الشیعه، ج14، ص83؛ بحارالانوار، ج74، ص174، ج75، ص447، ج103، ص285.
5.جامع الاخبار، ص 98 و 99؛ بحارالانوار، ج104، ص 132.
6.امام صادق (علیه السلام)، بحارالانوار، ج103، ص224.
7.برگرفته از حدیث پیامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)، الکافی، ج 5، ص569.
8.وسائل، ج 14، ص11.

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 13 / 2 / 1398برچسب:, - 11:59 بعد از ظهر

بچه هائی که بچه نیستند

دسته بندی : <-PostCategory->

 

قاب اول:
در ميزنه و مي گه ميشه بيام تو؟!...ميگم بفرماييد! (مراجعه كننده كوچولو نداشتم تا بحال...) مي شينه...غمگينه و نگاه چرخانش و حركات مداومش اضطراب و سردرگمي شو نشون ميده شالشو با وسواس خاصي روي سرش گذاشته و موهاشو به شيوه امروزي ها بيرون ريخته!... مي گم ما در خدمتيم خانوم كوچولو...مي گه يعني اين قدر كوچولوئم؟!!


-نه...شوخي كردم حالا چند سالته؟ -كلاس چهارمم!
-پس خانومي و كوچولو هم نيستي...مي خنده... حس مي كنم كلي حرف داره براي گفتن اما نميدونه بايد چيكار كنه...
-چه خبر؟!! -هيچي!...(آه مي كشه) -عجب آه سوزناكي...دلم آتيش گرفت! ...(مي خنده)
-به نظر شما من چه جور دختري هستم؟! -اوممم....بذار فكر كنم...يه دختر خيلي احساساتي!
-از كجا فهميدين؟! -از صورتت از نگاهت از حرف زدنت -ديگه چي؟بازم بهم بگين!
-يه دختر خيلي حساس كه دوست داره خوشگل باشه همه بهش نگاه كنند و دوستش داشته باشند. هنري نكردم تو بيان اين جملات اما با هيجان ميگه دقيقا!...)
-خب بقيه شو خودت بگو... (سرشو ميندازه پايين):اين بده كه آدم كسي رو دوست داشته باشه؟!!
-اصلا...خيلي هم خوبه...اين كه بتوني كسي رو دوست داشته باشي يعني هنرمندي!
-واقعا؟!! حتي اگه پسر باشه؟!!...

(خشكم مي زنه...قدو قواره شو نگاه مي كنم هنوز خيلي بچه است اما نگاهش حركات صورتش و چرخش بدنش به وقت حرف زدن اون قدر جلوه گرانه است كه دلم براش مي سوزه!)...

-ميشه ماجرارو برام بگي؟!

(شروع مي كنه از عشقش به يه آقا پسر...از اين كه نميتونه بدون اون زندگي كنه از اين كه حالش اصلا خوب نيست!...وقت حرف زدن اشكاش مي ريزه!!...خداي من...اين بچه فقط ده سالشه... بايد سرشار از دنيايي كودكانه باشه ...اين همه بحران براي يه بچه...يه بغض ناخواسته اومده سراغم... ديگه نميتونم بهش بخندم،دلم ميخواد براي دنياي كودكانه اي كه نداره گريه كنم!

بهش ميگم حالا چي تو گوشته؟!!...هدفونو در مياره و ميگه يه آهنگ كه خيلي دوستش دارم... ميگم ميتونم گوش كنم؟...ميذاره دم گوشم...يه موسيقي عاشقانه ي خيلي غم انگيز! اين بچه هيچ چيزش شبيه بچه ها نيست)

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 13 / 2 / 1398برچسب:, - 11:50 بعد از ظهر

 زن می خواست جامعه را فتح کند برعکس شد

 

 

این ها حرف های زنی است که بعد از سه سال کلنجار رفتن با خود و جامعه بالاخره شاغل شد والان بعد از تقریبا یک سال دعا دعا میکند تا تاریخ قراردادش تمام شود و به کانون خانواده اش برگردد وآن را گرم تر از همیشه کند ولی با مطالعه و در کنار خدا.

زن های خسته و درمانده که همه سوار بر اتوبوس یا تاکسی یا ماشینهایی که با پول خودشان خریده اند حالا به خانه می روند! پر از فکرو دغدغه !پر از استرس .آنها خسته اند، می روند تا شاید با دیدن فرزندشان خستگی از تن و بدنشان به در رود .پدرهایی کلافه هم به خانه می آیند و بچه هایی که اگر خیلی هم اجتماعی باشند حالا که عصر شده دو تا سه ساعت است منتظر مادران و پدران شان هستند و می خواهند به خانه ای بروند و با مامان و بابا بگویند و بخندند و بازی کنند .اما این طفلان غریب و بی کس که مظلوم ترین موجودات دنیا هستند و ناخواسته به این ورطه افتاده اند خودشان با این جسم وجان ظریف و کوچک تکیه گاه اند .پناه عاطفی پدر و مادری که خسته به آغوش پر لبخند او آمده تا شاید خستگی و کلافگی یک روز پر کار را به دراورد .آری بچه ها پناه مادران و پدران اند نه مادران قوی و بزرگ، پناه پدران و بچه های مظلوم .
خدایا به کجا می رویم ؟؟؟ما دانسته ولی از سر لجبازی و ثابت کردن قدرتمان به مردها در سرازیری سقوطیم .به ته دره ای می رویم که با وجدانمان، آن را حس می کنیم ولی نفس لجبازو یک دنده ما سراب خوشبختی در ته دره می بیند .الهی کمک کن عاقل شویم .کمک کن به جای پول و جسم کمی وکمی به فکرروح بچه هایمان و روح خسته خودمان برسیم .کمک کن کمی و کمی به درد دل پدران خسته ای که مامن و پناهشان ما بودیم ولی حالا زن های خیابان و محل کار شده اند گوش دهیم و طبیب دل خسته شان شویم .ما برای چه آمدیم ؟؟
برای چه بزرگ شدیم ؟؟
ما برای چه ازدواج کردیم ؟؟
ما برای چه بچه دار شدیم ؟؟
ما برای چه سر کار رفتیم ؟؟
ما برای چه دنبال پول بیشتر می دویم ولی دنبال خانواده صمیمی تر و پر محبت تر نمی رویم حتی آهسته ؟؟
ما چرا چرا امدیم ؟؟؟
ما چرا دنبال محبت به جامعه رفتیم ؟؟؟
ما چرا دنبال محبت همه جا می رویم الا خانه خدا؟؟؟
ما چرا وقتی خودمان به دنبال توجه به جامعه رفتیم همسرمان را توبیخ می کنیم که دل به زندگی نمی دهد؟؟؟
چرا؟چرا؟ چرا؟
خیلی مشتاقم برایم دلیل بیاورید که اشتباه می کنم ولی مطمئنم در این جنگی که ما زن ها شروع کردیم خودمان قربانی اولش هستیم .
 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 13 / 2 / 1398برچسب:, - 11:32 بعد از ظهر

پس از زیارت امام رضا (ع)

دسته بندی : <-PostCategory->

قابل توجه برخی دوستان

  - یک خانم از جمهوری آذربایجان پس از زیارت حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس مسیر زندگی خود را کاملا تغییر داد.
 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مهر،"فاطمه فتحعلی اوا" خانمی که حرفه رقاصی داشت پس از بازگشت از مشهد و زیارت امام رضا (ع) به کشورش گفت: من نزدیک تر شدن به خدا را درک می کنم لازمه این کار ترک حرفه ام است و من تصمیم قاطع و راسخ خود را در این باره اتخاذ کرده ام.

وی افزود: دیدار از مشهد و زیارت یکی از بزرگترین رویاهای من بود. اکنون مردم مرا "مشهدی خانم" صدا می کنند ... و من احساس خوشحالی بسیاری می کنم.

 وی همچنین گفت که در هنگام نماز از خداوند خواسته است تا برای کنار گذاشتن شغلش به او کمک کند.

فاطمه فتحعلی اوا افزود: شاید این درخواست من تعجب ها را برانگیزد اما من از خداوند خواستم تا بابی جدید را در برابر من بازکند تا دیگر به کار قبلی خود ادامه ندهم.

"فتحعلی اوا" ابراز امیدواری کرد که دیگر آذری ها هم شانس و فرصت زیارت حرم امام رضا (ع) را داشته باشند تا بتوانند به باور کامل خدا برسند

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 13 / 2 / 1398برچسب:, - 4:43 بعد از ظهر

مدگرایی در لباس، آفت هویت و دیانت

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 13 / 2 / 1398برچسب:, - 4:26 بعد از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 10 / 2 / 1398برچسب:, - 3:27 قبل از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 10 / 2 / 1398برچسب:, - 3:21 قبل از ظهر

زمان

دسته بندی : <-PostCategory->



هر کاری می خواهید ، حالا انجام دهید ،

فردا های زیادی در کار نیست ...

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 10 / 2 / 1398برچسب:, - 3:20 قبل از ظهر

کثیف

دسته بندی : <-PostCategory->

کثیف ترین تجارت جهان با پدیده توریسم جنسی

کثیف ترین تجارت جهان با پدیده توریسم جنسی 

حقیقات صورت گرفته در طول چند دهه گذشته نشان می دهد که قاچاق انسان افزایش چشمگیری یافته است؛ عمده قربانیان این تجارت کثیف زنان و دخترانی هستند که در نهایت مجبور به تن فروشی می شوند.به گزارش پارسناز، براساس تحقیقات صورت گرفته توسط نهادهای بین المللی، در طول چند دهه گذشته، قاچاق انسان افزایش چشمگیری یافته است.

براساس گزارش های دولتی، قاچاقچیان با خطرات کمی روبرو بوده و به راحتی می توانند قربانیان بالقوه را برای کار و کسب درآمد در خارج از کشورها فریب دهند. عمده این قربانیان زنان و دختران هستند که با سودای کسب درآمدی مناسب به مقاصدی نامعلوم فرستاده شده و در نهایت مجبور به تن فروشی می شوند. در کنار تجارت جنسی، تجارت اعضای بدن و استفاده از کودکان و مردان در مشاغل سخت و طاقت فرسا هم همواره مدنظر سازمان های حمایت از «حقوق بشر» بوده است.

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 10 / 2 / 1398برچسب:, - 3:9 قبل از ظهر

سنگر

دسته بندی : <-PostCategory->

 

سنگر ها را رها کردیم !

زمانی که سالها پیش در فیلم الرساله (محمد رسول الله ) مصطفی عقاد ، صحنه رها کردن گردنه را در جنگ احد می دیدم، همیشه با خود می گفتم مگر می شود کسی موضوعی به این سادگی را نفهمد و طمع جمع آوری غنائم باعث شود کسی دستور صریح رسول خدا را فراموش کند ؟؟؟

نمی دانستم که در همان حال این اتفاق برای خودمان هم افتاده است.

انقلاب که پیروز شد دیگر یادمان رفت که این انقلاب از مساجد پیروز شده است ؛ سنگر ها را رها کردیم و روحانیتی که با مسجد و هیئت ها توانسته بو روی ابر قدرت ها را سیاه کند و به خاک بمالد را ،راهی عقیدتی سیاسی و دادستانی و آموزش و پرورش و هر نهاد دیگری کردیم و آنقدر ضرورت و دغدغه و کار مانده بر زمین میدید که دیگر فرصت و دغدغه مسجد برایش باقی نمی ماند.

دیگر برای نماز گزار و مسجدی های محل هم دغدغه های عمومی مطرح بود و اصل را رها کرده و بر جزئیات فرع پرداختند،چون بر تمامی مسائل پیروز شده بودیم سنگر ها را رها کردیم و به گرفتاری های تازه مشغول شدیم.

طبیعی بود که مساجد باید در انزوا و بی مدیریتی قرار بگیرد !!!

کار را تمام شده دیدیم و خود را پیروز ، و سنگر ها را رها کردیم .

حالا که سالها گذشته است ، در نبرد با واقعیتی تلخ که خود را تمام قد و شب و روز به رخمان می کشد ،نه فقط در کوچه و خیابان و مدرسه و پادگان ،بلکه حتی در خانه های خودمان دست و پنجه نرم میکنیم.

سرمایه ما همین مسجدو منبر است که قدر آن را نمیدانیم. سرمایه ما همین مسجد و نماز جماعت در آن است که آن را به ارزانی می فروشیم ! وَشَرَوْهُ بِثَمَنٍ بَخْسٍ دَرَاهِمَ مَعْدُودَةٍ . .

کافی است یادمان بیاید که رمز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر همه ابر قدرت های جهان همین چار دیواری ساده و بی پیرایه مساجد بود که ساده از کنارش میگذریم !

امام خمینی (رحمة الله علیه) نیز در اوایل انقلاب به حضور در مسجد تاکید فراوانی داشت :" مساجد سنگر است، سنگر های اسلامی را پر کنید" و یا " این مسجد ها را باید محکم نگه دارید و این سنگر های اسلام را شما باید حفظ کنید " و ...

آیا سنگر ها را پر میکنیم؟ یا فقط در شب های قدر و تاسوعا و عاشورا مسجدی و سینه چاک ارزشهای مسجد و نماز جماعت در آن و محراب و منبریم؟!


>> حال بیاندیشیم که در زندگی روز مره مان چقدر با مسجد سرو کار داریم؟

>> چقدر به مساجد محله مان سر میزنیم؟

>> چند نماز جماعت در هفته را به مسجد میرویم؟

>> چقدر بهانه می تراشیم که این بد است و آن خوب نیست که صفوف نماز مساجد را پدران و پدر بزرگانمان تشکیل میدهند و جای من و شمای جوان در این صفوف خالیست؟


واقعا با خودمان و مسجد چند چندیم ؟؟؟

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 27 / 1 / 1398برچسب:, - 2:11 قبل از ظهر

عشق

دسته بندی : <-PostCategory->

عشق گم شده ی نسل امروزی

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 26 / 1 / 1398برچسب:, - 3:27 قبل از ظهر

زن ذلیلی

دسته بندی : <-PostCategory->

 

 

موارد هفت‌گانه ذيل، نشان زن‌ذليلي نيست:

اوّل: * خدمت مرد به همسرش:

امير المؤمنين عليه افضل صلوات المصلّين فرموده اند: «رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلّم) بر ما وارد شدند در حالي که حضرت فاطمه (عليها السّلام) در کنار ديگ نشسته بود و من نيز مشغول پاک کردن عدس بودم.
رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلّم) فرمودند: اي ابا الحسن! عرض کردم: لبّيک اي رسول خدا! فرمودند: بشنو؛ و نمي گويم مگر آنچه را که پروردگارم امر کرده است: هيچ مردي نيست که به همسرش در خانه کمک کند، مگر آن که براي اوست ـ به تعداد موهاي بدنش ـ عبادت يک سال، که روزها را روزه گرفته و شب ها را به تهجّد و عبادت، قيام کرده است ...
اي علي! ساعتي در خدمت خانه بودن، بهتر از هزار سال عبادت، و هزار حجّ، و هزار عمره است؛ و بهتر است از آزاد نمودن هزار بنده، و ... » 1
(البتّه جا دارد در مورد خدمت زن به شوهرش نيز اشاره‌اي بنمائيم:
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله و سلّم فرموده اند: «هيچ زني نيست که به شوهرش جرعه اي آب بنوشاند، مگر اين که براي او بهتر است از يک سال عبادتي که روزها را روزه بگيرد و شب ها را به تهجّد و عبادت، قيام کند؛ و خداوند، در ازاء هر جرعه که به شوهرش نوشانده، شهري در بهشت براي او بنا مي کند، و شصت گناه او را مي آمرزد.»2
و حضرت امام باقر عليه السّلام فرموده‌اند: «جهاد زن، نيکو شوهرداري کردن است.»3
و حضرت امام صادق عليه السّلام فرموده‌اند: «امّ سلمه از رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلّم) درباره فضيلت زنان در امر خدمت به شوهران‌شان سؤال کرد. حضرت فرمودند: هر زني که در خانه شوهرش، چيزي را به منظور سامان دادن و مرتّب کردن، جا به جا کند، خداوند به او نظر مي‌فرمايد؛ و کسي که خداوند به او نظر فرمايد، عذابش نمي‌کند.
امّ سلمه ـ رضي الله عنها ـ عرض کرد: باز هم درباره ثواب زنان بي‌نوا مطلبي بفرمائيد ـ پدر و مادرم فداي شما باد. ـ
حضرت فرمودند: اي امّ سلمه! به راستي هرگاه زن، باردار شود، اجر و پاداشي همچون کسي که با جان و مالش در راه خداوند عزّت‌مند و صاحب جلال جهاد مي‌‌کند براي اوست.
و زماني که وضع حمل کند، به او گفته مي‌شود: مسلّماً گناهانت آمرزيده شد، پس اعمالت را از نو شروع کن.
و چون به نوزادش شير دهد، به ازاء هر دفعه، ثواب آزاد کردن بنده‌اي از فرزندان حضرت اسماعيل به او عطا مي‌شود.»4 )

دوم: * صبر بر بد اخلاقي همسر:
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله و سلّم فرموده‌اند: «مردي که بر بد اخلاقي زنش صبر کند، خداوند آن اجر و ثوابي را که به حضرت ايوب (عليه السّلام) ـ به جهت بلا و گرفتاري‌اش ـ عطا فرمود، به او عطا مي‌فرمايد.
و زني که بر بد اخلاقي شوهرش صبر کند، خداوند مانند ثواب حضرت آسيه ـ دختر مزاحم (همسر فرعون) ـ را به او عطا مي‌فرمايد.»5

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب ... نویسنده: علی | 26 / 1 / 1398برچسب:, - 3:5 قبل از ظهر

بردگی مدرن

دسته بندی : <-PostCategory->

بردگی مدرن

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 26 / 1 / 1398برچسب:, - 2:53 قبل از ظهر

شکر

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 25 / 1 / 1398برچسب:, - 4:55 قبل از ظهر

ده نکته

دسته بندی : <-PostCategory->

 

 

 

 

 

 

 

ده توصیه‌ کاربردی به آقا پسرهای جویای همسر

آقا پسرهایی که دنبال یافتن دختری خوب برای همسری هستند نیز ضمن رعایت همه‌ی اصول و توصیه‌هایی که در فرهنگ غنی اسلام شده، مثل: ازدواج با کفو (همتا)، با خوش اخلاق، اکتفا نکردن به ظاهر، پرهیز از اصراف‌گرایی و تجمل و ...، به نکات ذیل که متأسفانه به خاطر القائات و فرهنگ‌سازی‌های سینمایی و سریالی بسیار رایج شده است، دقت کنند


1- دختر خانم‌ها (از هر فرهنگ و ملیتی که باشند) نیز به هنگام ازدواج به دنبال همسری می‌گردند که مرد زندگی آنها باشد. لذا از ادا و اطوارهای زنانه‌ی مردان سریالی به شدت پرهیز کنید. زیر ابرو برداشتن، نازک حرف زدن، لوس شدن، ناز دخترانه کردن، با سر انگشت دست دادن، لک‌های صورت را با پودر آرایشی پوشاندن، انگشتر و زنجیر طلا انداختن ... و خلاصه همه‌ی این اموری که برای دختر خانم‌ها حسن و زیبایی و لطافت است، برای شما قبیح است و دخترهای خوب اصلاً نمی‌پسندند.

2- دخترها‌ی خوب حتی اگر به لحاظ مالی و یا سطح تحصیلات افضل از شما باشند، به دنبال مردی می‌گردند که بتوانند به او تکیه کنند. اصلاً به پیام‌های القایی این سریال‌های فمینیستی که زنان را مدیر و مدبر و مردان را زی‌زی‌های وابسته نشان می‌دهند توجه نکنید. مرد باشید و خود را پایدار و محکم و قابل تکیه بسازید و نشان دهید و بدانید که «عقل و درایت» قابل تکیه است و نه اداها و اطوارها. دخترهای خوب نیز پسر عاقل و محکم (مرد) را می‌پسندند، نه این «اشباه الرجال» سریالی را.

3- اگر می‌خواهی دخترانی را متوجه خود کنی تا از میان آنها دختر خوب و مطلوبی را برای ازدواج انتخاب کنی، به ظاهرت هم خیلی دقت کن. تمیز و خوش‌بو کافیست. لازم نیست مثل عکس ژورنال‌ها یا خوانندگان روی سن یا بازیگران پشت دوربین یا مجسمه‌ی مد‌های جدید باشی. باور کن این که شلوار فاق کوتاه بپوشی و مرتب خم بشی تا بند پهن شورتت با مارکش پیدا شود، یا یقه‌ات را تا زیر سینه باز کنی، یا اگر احیاناً هیکل مناسبی داری، تی‌شرتی تنگ و نازک بپوشی که آستینش بالای بازو باشد و حتی وقت برداشتن یک شاخه گل که هیچ وزنی ندارد، چنان بازو بگیری که عضلات ساعدت و گردنت هم بیرون بزند و ...، نه تنها هیچ جاذبه‌ای برای یک دختر مطلوب برای ازدواج ندارد، بلکه حالش هم به هم می‌خورد. باور نمی‌کنی از خودشان بپرس.

4- متأسفانه بسیار دیده شده برخی از آقا پسرها، وقتی با دختری آشنا می‌شوندمثلاً مقدمات انجام شده و ارتباطی مشروعی برای شناخت بیشتر برقرار کرده‌اند - همه‌ی مردانگی خود را با تند‌گویی، پرخاش‌گری، به کار بردن کلمات رکیک - حتی فحش دادن، کنف کردن، اخم و تخم ... و حتی قهر کردن مکرر به نمایش می‌گذارند! عزیز دل برادر، گوش دخترها بیشتر از چشم‌شان تأثیر پذیر است. خوب قشنگ حرف بزن و حرف قشنگ بزن. در خیابان زیاد دیدم که پسری جفنگ، دختری بسیار زیبا، افتاده، مطیع و ... را به دنبال می‌کشد و به او می‌گوید: «خاک بر سر خرت کنن، خوب راه بیا دیگه»! دختر بدبخت هم در حالی که پاشنه‌ی کفشش درآمده، دنبال او گریه‌کنان می‌دوید. با خودم گفتم: پسر و دختر هم، پسر و دخترهای قدیم. این پسرها چقدر الفاظ و اشعار شاعرانه حفظ می‌کردند تا به دختر بگویند؟! اما الآن ... .

5- عزیز دل برادر، فریب جاذبه‌های ظاهری را نخور. همان‌طور که هر پسر بد رفتاری، هر غلطی هم که کرده باشد، به وقت ازدواج یک دختر آفتاب و مهتاب ندیده می‌خواهد، هر دختری هم برای ازدواج یک پسر عاقل، مؤمن، مؤدب، سالم و پاک را ترجیه می‌دهد. لذا حتی دختر نامطلوب نیز برای ازدواج و یا دست کم «نا همتا» در جذب چنین پسری می‌کوشد، چه رسد به دختر خوب و مطلوب. و چون اولین حربه‌ی دخترهای این تیپی برای به دام انداختن، جاذبه‌های زنانه است و نیز می‌دانند چنین پسران پاکی با اولین نگاه همه‌ی وجودشان به لرزه می‌افتد و سریع خود را می‌بازند، با تمام ظاهری که اصلاً به شما نمی‌خورد، جلو آمده یک سلام می‌دهند و یک سؤال می‌کنند. مثلاً ببخشید ساعت چنده؟ بعد یک نگاه با یک مرسی ظریف. دیگه خر بیار و باقالی بار کن. نتیجه همین می‌شود که می‌بینید. آقا پسری که در همین سن کم جای مهر روی پیشانی‌اش نقش بسته، با خانمی تمام آرایش کرده و جذاب برای همگان در خیابان راه می‌افتد! می‌پرسی: آقا شما را با ایشان چه کار؟ با خجالت و افسوس، آهی از نهاد بر می‌کشد و می‌گوید: ببخشید، خانم بنده هستند!

پس عزیز دل برادر، باز هم می‌گویم، دخترهایی که با نمایش بدن یا با سایر جاذبه‌های جنسی سعی در جلب توجه تو را دارند، به دردت نمی‌خورند. آنها را رها کن تا با همتای خود ازدواج کنند.

6- مکان و شیوه‌ی همسریابی، دو اصل مهم است که اگر مورد توجه جدی قرار نگیرد، از همان ابتدا زندگی را تلخ می‌کند. یکی ‌گفت: می‌گویند زندگی مانند یک پیت است که یک وجب اولش عسل است (ماه عسل و اوایل زندگی)، اما بقیه‌اش چیزهای تلخ و بد مزه و بد بو است (اسم نمی‌آورم)، اما پیت زندگی من را بر عکس دستم داده‌اند و هر چه می‌خورم به آن بخش یک وجبی عسل نزدیک هم نمی‌شوم!

آقا پسر خوب، ای مرد عاقل در شرف ازدواج، دقت کن: پارک، سر کوچه، کافی‌شاپ، میهمانی‌های مختلط آن چنانی یا خدایی ناکرده پارتی و ...، هیچ مکان مناسبی برای یافتن همسری خوب و ایده‌ال نیست، هر چند که برق دلبریایی دختران شرکت کننده چشمت را کور کند. اگر اینجاها کسی را پیدا کردی، بعداً خواهی گفت: کاش کور می‌شدم و نمی‌دیدم.

چشم‌چرانی هم شیوه‌ی مناسبی برای همسر یابی نیست. در این امر مهم چشم سر باید بسته باشد و چشم عقل و بصیرت باز و تیز بین باشد. وگر نه پیت عسل برعکس نصیبت می‌شود.

7- در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ما (به لطف کارگردانان فمینیست)، غالباً مردها بی‌سواد، بی‌عرضه، بی‌عقل، بی‌اخلاق، بی‌همت، بی‌حوصله، بی‌ذوق، بی‌هنر، بی‌همت ... و در یک جمله واقعاً «بی همه چیز» هستند. حتی کودکان نیز از پدران و شوهران بیشتر می‌فهمند و به آنها [در آگهی‌های تلویزیونی] یاد می‌دهند که چگونه در مصرف گاز احتیاط کنند، در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند، در کدام بانک سپرده بگذارند، برای آتیه فرزند کدام بیمه را برگزینند و ...، بدیهی است وقتی جای زن و مرد عوض شد، دخترهای سریالی نیز مجبور می‌شوند که جور چنین مردهایی را بکشند، با سواد باشند، اجتماعی باشند، مدیر و مدبر و کاری باشند، عاقل باشند و مرتب خرابکاری‌های خانوادگی و اجتماعی مرد را جبران کنند، به او امید و انگیزه دهند، بدهی‌هایش را پرداخت کنند، دنبال خانه‌ی مناسب جهت خرید یا اجاره بگردند، از پس‌انداز، یا کمک پدر یا وام بانکی قسط خانه را بدهند و ... (؟!) خلاصه فریب این تبلیغات را نخور و مرد باش. دخترای خوب این الگوهای سریالی را نمی‌پسندند و به دنبال شوهر واقعی هستند.

8- دختر‌ها، بیشتر از آن که باور کنند، دوست دارند که باور کنند (شاید هم به همین خاطر به رغم احساس زرنگی، زود گول می‌خورند)، لذا سعی کن برای خودنمایی و جذب، دروغ نگویی، وعده‌ی تو خالی ندهی و آینده‌ی رؤیایی ترسیم نکنی. چون اگر می‌داند این حرف‌ها پشتوانه‌ای ندارد، اما سعی می‌کند باور کند و همین امر دلیل می‌شود که متوقع تحقق وعده‌هایت باشد و حق هم دارد. دنیا رو می‌زیزم به پات، اولش نان و عشق می‌خوریم و بعد برایت ویلا و برج می‌سازم، و ... حرف مفته، اجاره خونه رو هم نمی‌تونی بدی.

9- یکی از روش‌های دخترها برای [به اصطلاح] طور کردن پسرهای خوب و ساده لوح این است که تا فرصتی برای گفتگو پیدا می‌کنند، خود را اسیری بی‌پناه در سیاه چال پدری ظالم، برادری جاهل و مادری ناتوان و مظلوم نشان می‌دهند. اصلاً باور نکن. اینها بیشتر فیلم هندی می‌بینند. می‌خواهند احساس زوروئی پسر را تحریک کنند تا بگوید: «هر چه بتوانم برای نجات تو از این سیاه چال انجام می‌دهم و روزی با یک اسب سفید می‌آیم و تو را فراری می‌دهم». بعضی وقت‌ها هم سعی می‌کنند رگ غیرت پسر را بجنباند و نمایش می‌آیند که فلانی مزاحم من است، به زور می‌خواهند مرا به پسر عمویم که مرد خشن، کلاهبردار و زن‌بازی است بدهند، پدرم می‌گوید حتماً باید از ایران بروی و ... . خلاصه اینها را هم اصلاً باور نکن، چون دخترهای خوب و مطلوب برای ازدواج و همسری، اساساً به این شیوه‌های فیلم‌ها و سریال‌‌های ایرانی با ژانر و سبک هندی متوسل نمی‌شوند

10- اگر ساعت دو بعد از ظهر، تو ظل آفتاب و گرمای 38 تا 42 درجه یا سرما و برف و بوران دیدی که دخترکی مثل شب‌نشینی‌های کلوپ‌های فرنگی، صورت خودش رو زیر ریمل، رژ، کرم پودر و ... گم کرده و بوی عطرش رگ‌های بینی‌ات رو پاره می‌کنه، رویت را برگردان و فریب نخور. او اصلاً دختر مناسبی برای ازدواج نیست. نه این فکر کنید خدایی ناکرده دختر بدی است، خیر. بلکه دختر سبک عقلی است و در زندگی بیچاره‌ات می‌کند. دخترای عاقل و اهل زندگی، هیچ وقت این‌طوری در خیابان و مجامع ظاهر نمی شوند. آخر خرید سیب‌زمینی و پیاز تو بازار تره بار، یا فراگیری زبان انگلیسی تو آموزشگاه، یا ایستادن در خیابان به انتظار یک تاکسی جوانمرد که فقط دربستی سوار نکند، که این همه آرایش نمی‌خواهد. اگر کار خوبی بود، اروپایی‌ها که سازندگان و صادرکنندگان اصلی این لوازم هستند، خودشان استفاده می کردند


























انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 14 / 1 / 1398برچسب:, - 3:44 بعد از ظهر

به اين ميگن تبليغ خدا پرستي. حالا هي پوستر الكي چاپ كنيد

 

 

داداشی به نظر تو زندگی بعد از تولد وجود داره؟
آیا تو به وجود مامان اعتقاد داری؟
-
-
-
نه من به این اراجیف اعتقادی ندارم؛ من یک روشنفکرم
مگه تا حالا مامانو دیدی؟

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 1 / 1 / 1398برچسب:, - 10:0 بعد از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 3 / 2 / 1392برچسب:, - 2:22 قبل از ظهر

مهدی جان

دسته بندی : <-PostCategory->


شاگرد: استاد ، چکار کنم که خواب امام زمان(عج) رو ببینم؟
استاد: شب یک غذای شور بخور، آب نخور و بخواب.

شاگرد دستور استاد رو اجرا کرد و برگشت.

شاگرد: استاد دیشب دائم خواب آب میدیدم!‏

خواب دیدم بر لب چاهی دارم آب مینوشم

کنار نهر آبی در حال خوردن آب هستم!

در ساحل رودخانه ای مشغول…

استاد فرمود: تشنه آب بودی خواب آب دیدی‏؛‏

تشنه امام زمان(عج) بشو تا خواب امام زمان(عج) ببینی…

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 26 / 1 / 1392برچسب:, - 3:38 قبل از ظهر

اسلام آمریکایی

دسته بندی : <-PostCategory->

 

اسلام آمریکایی

 

 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 25 / 1 / 1392برچسب:, - 4:36 قبل از ظهر

ی

دسته بندی : <-PostCategory->

یقین داشته باشید هدایت از جانب خداست‏.

ثابت بن سعید گوید: امام صادق (ع) فرمود: اى ثابت شما را با مردم چكار؟ از مردم دست بردارید و هیچ كس را بمذهب خود نخوانید (یعنی هر کسی را دیدید فورا به فکر هدایت کردنش نیافتید چرا که برخی در کفر خود بسیار لجوج و استوار هستند و چه بسا آنها با شبهاتی شما را از دینتان خارج کنند پس اول دین و عقیده خود را محکم کنید بعد، اگر لازم باشد خداوند کسی را به سبب شما هدایت کند حتما اسبابش را فراهم می کند)،....

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 25 / 1 / 1392برچسب:, - 3:40 قبل از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

امان از دست دنیا

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 19 / 11 / 1391برچسب:, - 10:41 بعد از ظهر

s

دسته بندی : <-PostCategory->

 

 

 
 
Today we have bigger houses and smaller families; more conveniences, but less time 
 
ما امروزه خانه های بزرگتر اما خانواده های کوچکتر داريم؛ راحتی بيشتر اما زمان کمتر
 

 

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 18 / 11 / 1391برچسب:, - 11:1 بعد از ظهر

ز

دسته بندی : <-PostCategory->
انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 25 / 10 / 1391برچسب:, - 1:58 قبل از ظهر

بدون شرح

دسته بندی : <-PostCategory->

انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 16 / 8 / 1391برچسب:, - 5:19 بعد از ظهر

بدون

دسته بندی : <-PostCategory->
انتی خرافه پرستی
برچسب‌ها: <-TagName->
نویسنده: علی | 16 / 8 / 1391برچسب:, - 5:17 بعد از ظهر

آخرین مطالب

» وخدا در همین نزدیکی هست ( 1398/4/1 )
» فقط ده دقیقه ( 1398/3/26 )
» طعم مرگ ( 1398/3/26 )
» رنگ دنیایی ( 1398/3/26 )
» حجاب ( 1398/3/24 )
» حجاب ( 1398/3/24 )
» آدم نمیدونه چی بگه .......... ( 1398/3/24 )
» الله ( 1398/3/24 )
» قلب ( 1398/3/24 )
» خدا ( 1398/3/24 )
» به به چه دکترای ما چه جوری پایان نامه میدن؟ ( 1398/3/24 )
» بدون شرح ( 1398/3/24 )
» اری ( 1398/2/27 )
» عشق گمشده ی نسل امروزی ( 1398/2/23 )
» a ( 1398/2/21 )
» در گوشی ( 1398/2/21 )
» بدون شرح ( 1398/2/19 )
» به نام خلق زیبایی ها ( 1387/2/19 )
» ده نکته کاربردی به دخترخانم‌های جویای همسر ( 1398/2/19 )
» سلام ( 1398/2/17 )
» بدون شرح ( 1398/2/14 )
» بدون شرح ( 1387/2/14 )
» محسن مخملباف قبل انقلاب و بعد انقلاب ( 1398/2/14 )
» عشق، حق مسلم ماست!(درِ گوشی با آقایان) ( 1398/2/13 )
» بچه هائی که بچه نیستند ( 1398/2/13 )
» زن می خواست جامعه را فتح کند برعکس شد ( 1398/2/13 )
» بدون شرح ( 1398/2/10 )
» بدون شرح ( 1398/2/10 )
» زمان ( 1398/2/10 )
» کثیف ( 1398/2/10 )
» بدون شرح ( 1392/2/3 )
» سنگر ( 1398/1/27 )
» مهدی جان ( 1392/1/26 )
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
 

لینکستان

نویسندگان

ADS

درباره ما